A legtöbb tanulónak problémát okoz a megfelelő oktatási időpont, és gyakoriság megkiválasztása. Ebben próbálunk segíteni.

Természetesen azok vannak a legnehezebb helyzetben, akik egész nap dolgoznak vagy iskolába járnak, így elég szűk idősáv az, amikor oktatási órákra járhatnak.
Az autósiskolák zöme bármilyen időbeosztáshoz alkalmazkodik, de néhány fontos tényezőt mégiscsak érdemes átgondolni:

  1. A hatósági vizsga mindig hétköznap délelőtt (8 és 15 óra között) zajlik. Ami azt jelenti, hogy a legnagyobb eséllyel azok indulnak ezen a forgalmi vizsgán, akik hasonló időben járnak vezetési gyakorlatokra. Ugyanis a városban a forgalom helyzete óráról órára változhat. Az esti vezetésnél például nagyon kevés teherautóval, motorossal és kerékpárossal találkozhatsz, vagy sokkal ritkábban kelnek át a zebrán gyalogosok, főleg az iskolák környékén.
  2. A hétvégi vezetéssel még nagyobb baj van. Ugyanis kiürül a város, a járműforgalom a tizedére esik vissza. Úgy nem lehet például a jobbkezes utcákat érdemben begyakorolni, hogy az oktató folyton csak azt mondja, hogy „itt majd a vizsgán fog érkezni egy autó…”
  3. Általános tapasztalat, hogy a csak este vagy hétvégén vezetni járó tanulók átlagban 20%-kal több órát kénytelenek venni, és a vizsgán még így is kevesebb esélyük van.
  4. Októbertől márciusig az esti vezetés sötétben zajlik. Ez ismét csak nagyon nagy kihívást jelent. A gyakorlás elején azért, mert ha lenézel a kocsiba, semmit nem fogsz látni. Sem a pedálokat, sem a sebességváltót. Vizsgára készülve pedig hamar rájössz, hogy sötétben egész másként látni a forgalmi szituációkat, mint majd világosban a vizsgán.
  5. Az ember az egész napi munka után hamar kimerül. Fáradtan beülni az autóba nagyon nagy kihívás mind a tanulónak, mind pedig az oktatónak. A vezetés megtanulása ráadásul nemcsak ész kérdése, a kezünk, a lábunk és nem utolsósorban az idegrendszerünk hatványozottan fárad a nap második felére. Egyszerűen nem tudsz odafigyelni a feladatokra, és a nem megfelelő koncentráció miatt sokkal több kudarcod lesz.
  6. Az oktatód is fáradtabb lesz a nap második felére. Ők általában reggel 7-kor kezdik el a munkát, és bár nappal esetleg tudnak egy-egy órát pihenni, estére a tanárod is sokkal enerváltabb lesz.
  7. A szabad helyek közül sokkal kevesebb közül tudsz választani reggel is, és este is. Tehát ha csak ilyen időbeosztásban érsz rá vezetni, akkor valószínűleg ritkábban jársz majd oktatásra.
  8. Egyre több autósiskola van, ahol az esti és hétvégi vezetésekért akár már 50%-os felárat is elkérnek. Az is elgondolkodtató, hogy drágább az óra, és még kevésbé hatékony is, igazából megéri-e?
  9. Évtizedek megfigyelése alapján azt kell mondjuk, hogy a tanulásnak van egy egészséges üteme. Hiszen főleg a mozdulatoknak úgymond be kell érnie. Vagy úgy is szokták mondani, hogy le kell ülepedni annak, amit ma megtanultunk. Tehát a leghatékonyabb képzés az, amikor az első 15-20 órát heti kétszer két órában tanuljuk, míg a maradékot, főleg a vizsga előtt heti háromszor két órában. Ennél ritkábban sem szerencsés vezetésre járni, mint ahogy óvunk mindenkit a mindennapos vezetéstől.

Ezek mind-mind olyan tényezők, amelyet kénytelen leszel belekalkulálni a vezetési időpontok helyes megválasztásánál. Érdemes egyébként a munkahelyeden, iskoládban érdeklődni, milyen lehetőségeid lehetnek néha napközben is eljárni vezetésre. Esetleg egy későbbi munkakezdés, egy elnyújtott ebédszünet is nagy segítség lehet. Ne felejtsd el, hogy ezzel sokkal inkább magadnak segítesz!

Loading

Share This